-تعمير ونگهداري استارت پرايد
۱-پياده كردن استارت از روي موتور
۱-سر باتري منفي را از باتر جدا كنيد
۲-برق مثبت را از روي اتوماتيك استارت باز كنيد.
۳-پايه استارت را باز كنيد
۴-دو پيچ استارت را از موتور باز كنيد
۲-تفكيك قطعات استارت
۱-اتوماتيك استارت را از روي استارت باز كنيد
۲-پيچ هاي در پوش هاي عقب و جلو را باز كنيد.
۳-در پوش عقب را از بدنه جدا كنيد
بهتر است علامتي روي در پوش عقب با بدنه بزنيد تا هنگام نصب موقعيت آن با صفحه نگهدارنده زغالها تغيير نكند
۴- صفحه نگهدارنده زغالها را در آوريد
۵-دو شاخه اتوماتيك را در آوريد
۶-در پوش جلو را در آوريد
۷-دنده استارت و واشرهاي آن را از محل خارج كنيد
۸-آرميچر و واشرهاي پشت آن را از محل خارج كنيد
۹-واشر تنظيم درگيري دنده استارت را برداريد
۱۰-بدنه استارت را روي ميز قرار دهيد
عيب يابي در قطعات استارت
۱-بازرسي آرميچر
۱-آزمايش اتصال بدنه
۲-گرد نبودن گلكتور
۲-آزمايش اتصال كوتاه آرميچر
در صورتيكه سيم آرميچر اتصال كوتاه داشته باشد قدرت استارت كاهش يافته و آرميچر گرم ميشود.
وهمچنين فاصله عايق ها را بساييد تا فاصله عايق با كلكتور به اندازه مطلوب برسد.
۳-آزمايش بالشتكها و پايه زغالها
۱-ازمايش اتصال بدنه نبودن بالشتكها
۲-اندازه طول زغالها
۳-اندازه گيري نيروي فنر پشت زغالها
۴-كنترل عايق بودن بين پايه زغالها و زغالها
۴-بازرسي بوش در پوش جلو
ساييدگي بوش و لقي آن را با ميله آرميچر كنترل كنيد در صورت لقي زياد بوش را تعويض كنيد.
۵-آزمايش اتوماتيك استارت
۶-كنترل عملكرد اتوماتيك استارت
قبل از سوار كردن استارت روي موتور لازم است آزمايش زير انجام شود
بست روي ترمينال Mرا قطع و برق باتري را به بدنه و S اتوماتيك وصل ميكنيم
در اين حال بايد دو شاخه دنده استارت را حركت دهد.
حال برق باطري را بهB و بدنه وصل ميكنيم و با سيم ديگري برق مثبت به Sدر اين حالت بايد دنده
استارت با سرعت زياد بچرخد و در جهت مخالف حركت فلايويل حركت داشته باشد. چنانچه دور معكوس
است به نصب ذغالها توجه كنيدكه برق آنها وارونه نباشد.
7-تنظيم پيشروي دنده استارت
برق باتري را به S اتوماتيك بدهيد و پيشروي دنده استارت اندازه گيري كنيد چنانچه فاصله مطلوب نباشد
تعداد واشرها فاصله پشت اتوماتيك با در پوش را تغيير دهيد.
نظرات شما عزیزان: